meest gestelde vragen

Misschien wil je eerst kijken bij de vragen die andere ouders al aan ons stelden voordat je jouw vraag aan ons stelt. Wie weet staat het antwoord er al bij.




Inschrijving

Hoe kan ik mijn kind inschrijven?

Je kan je kind aanmelden via de button 'Inschrijven' aan de rechterkant van de website.

Voor de belastingdienst heb ik het LRKP nummer nodig van de locatie waar mijn kind opvang heeft. Waar vind ik dit nummer?

Het LRKP nummer van de locatie vind je op de locatiepagina aan de rechterkant.

De LRKP nummers van de gastouders vind je op de website van het Landelijk Register Kinderopvang en Peuterspeelzalen. Zoek via 'gastouderbureau KION' of de naam/adres van de gastouder. 


Facturering

Wanneer ontvang ik de factuur?

De factuur van kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang en peutergroep versturen we rond de tiende van elke maand. Bij een automatisch incasso innen we het factuurbedrag op de 26e van de maand. 

Bij gastouderopvang versturen we de factuur rond de derde werkdag van elke maand, volgend op de maand waarin de opvang plaatsvindt. De incasso vindt plaats op de 15e van elke maand.

Krijg ik elke maand een factuur?

Ja, je krijgt elke maand eenzelfde factuur.
De jaarkosten, op basis van de overeenkomst die je hebt afgesloten, delen we door twaalf. Dit betekent dat, als je een 8, 12, 40 of 48 weken overeenkomst hebt afgesloten, ook in de maand(en) waarop je kind niet komt en een vakantieperiode, een factuur van ons ontvangt.

We vragen je de factuur binnen veertien dagen na factuurdatum te betalen. 

Waarom staan op mijn overeenkomst en factuur voor de bso twee regels per dag?

Eén regel beschrijft de uren in de schoolweken en de andere regel de uren in de vakantieweken. Dit is alleen bij overeenkomsten voor buitenschoolse opvang voor 48 en 52 weken.

Hoe kan ik mijn bankrekeningnummer wijzigen?

Gebruik het contactformulier voor Klantrelaties met vermelding van je debiteurnummer en de melding dat je een ander rekeningnummer wil doorgeven. Klantrelaties stuurt dan per post een formulier waarop je het nieuwe IBAN nummer invult, ondertekent en retour stuurt in de meegeleverde envelop. 


Opvang

Mijn kind is later geboren dan op de verwachte geboortedatum. Mag ik de startdatum aanpassen?

Bij een latere bevallingsdatum mag je de startdatum maximaal twee weken verzetten. Als de startdatum om een andere reden (of langer dan een maand) wordt uitgesteld, plaatst de afdeling Klantrelaties het kind terug op de wachtlijst.

Bij gastouderopvang kan de startdatum altijd verzet worden.

Wijzigen gastouderopvang. Hoe doe ik dat?

Om de opvang bij een gastouder te wijzigen gebruik je het wijzigingsformulier overeenkomst van opdracht.

Meer informatie in de categorie Opvang 0 tot 4 jaar / Gastouderopvang.

Wat is de opzegtermijn en hoe zeg ik de plaats van mijn kind op?

De opzegtermijn is een maand.
Je kunt de overeenkomst beëindigen door op de homepage, via de button 'wijziging doorgeven', de plaats op te zeggen.